Köp och leveransvillkor
Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel.
All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras att återge varans exakta utseende, storlek och/eller beskaffenhet.
Följande gäller för privatpersoner
Priser
Det ingår moms med 25% i samtliga priser
Leveranstider
Jag kontaktar er via mail eller sms vid varje beställning och meddelar aktuell beräknad leveranstid. Normal leveranstid är 3-5 dagar. Kontakta mig om andra önskemål, som önskad expressbeställning (mot extra kostnad).
Lagersaldon
Saldot på varorna syns i butiken, om varan står som slutsåld (0), kontakta mig för det kan hända det finns lagerhållna varor men ännu inte är upplagda i butiken.
Betalning
Betalning sker enkelt via Swish eller förskott.
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer. Se aktuella fraktpriser här.
Återanvänder emballage
Jag försöker i möjligaste mån packa dina varor miljövänligt det kan innebära att jag återanvänder begagnade kartonger och annat packmaterial.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp, dock senast inom 14 dagar efter det att du tagit emot varan och utan speciell anledning, dock gäller detta ej vid specialbeställda varor. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs oanvänd, icke förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Innan returen måste du kontaktat oss angående ärendet. Fraktkostnaden återbetalas ej. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen inte är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktigt – dvs att kvitto saknas eller kontakt ej tagits innan returen – avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott eller liknande.
Återbetalningar
Vid genomfört köp via Swish eller förskottsbetalning så görs en eventuell återbetalning till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.
Reklamationer
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man ny produkt. Däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. OBS att ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan
Vid synligt fel
Anmäls direkt vid mottagandet av varan.
Dolt fel
Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan.
En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka fraktkostnaden då frakten alltid är samma summa. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller fraktkostnader. Ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
Sekretess och säkerhet gällande personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post. Detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas till eller tas bort. Kontakta oss i så fall.